Skočite na glavni sadržaj
Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

Komisija predlaže nova pravila e-trgovine kako bi potrošači i poduzeća mogli iskoristiti sve prednosti jedinstvenog tržišta

27.05.2016.

‌Europska komisija je predložila paket mjera kojima se potrošačima i poduzećima olakšava pouzdana internetska kupnja i prodaja proizvoda i usluga diljem EU-a.

U okviru svojih strategija jedinstvenog digitalnog tržišta i jedinstvenog tržišta Europska komisija predstavila je trodijelni plan za povećanje e-trgovine koji bi se trebao ostvariti borbom protiv geografskog blokiranja, cjenovno pristupačnijom i učinkovitijom prekograničnom dostavom paketa te promicanjem povjerenja potrošača kroz bolju zaštitu i provedbu.

Paket o e-trgovini čine sljedeći dokumenti:

  • zakonodavni prijedlog za rješavanje neopravdanog geografskog blokiranja i drugih oblika diskriminacije na temelju državljanstva, boravišta ili poslovnog nastana;
  • zakonodavni prijedlog o uslugama prekogranične dostave paketa radi povećanja transparentnosti cijena i poboljšanja regulatornog nadzora;  
  • zakonodavni prijedlog za jačanje ostvarivanja prava potrošača i smjernice kojima se pojašnjava, među ostalim, što se može smatrati nepoštenom poslovnom praksom u digitalnom svijetu.

Dodatne informacije dostupne su ovdje.

Izvor: Europska komisija, 25.05.2016.