Skočite na glavni sadržaj
Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

PayPal mijenja svoje odredbe i uvjete radi potpunog usklađivanja s EU pravima potrošača

22.12.2023.

‌Nakon dijaloga s Europskom komisijom i nacionalnim tijelima za zaštitu potrošača, PayPal se obvezao izmijeniti svoje odredbe i uvjete kako bi ih učinio transparentnijima i razumljivijima za potrošače.

Mreža za suradnju u zaštiti potrošača koju koordinira Europska komisija i koju predvodi Njemačka agencija za okoliš, započela je dijalog s PayPalom u svibnju 2023. Mreža je smatrala da su odredbe i uvjeti poslovanja tvrtke nerazumljivi i nepošteni za potrošače. PayPal je pristao riješiti pitanja koja su postavila tijela za zaštitu potrošača i izmijeniti problematične klauzule svog korisničkog ugovora radi boljeg usklađivanja s Direktivom o nepoštenim uvjetima u potrošačkim ugovorima. Obvezama koje je preuzeo PayPal uskladit će se prakse tvrtke sa zahtjevima prava EU-a o zaštiti potrošača.

Pregled obveza:

PayPal je pristao provesti niz izmjena i pojašnjenja u nekoliko klauzula svojeg korisničkog ugovora za potrošače, a posebno:

  • pojasniti koje se odredbe primjenjuju na potrošače a koje se primjenjuju samo na poslovne korisnike;
  • ukloniti odredbe kojima se od potrošača zahtijeva provjera usklađenosti sa zakonom (na primjer, formulacija kao što je „u mjeri u kojoj je to zakonom dopušteno“);
  • jasno navesti da potrošači nisu odgovorni za štetu koja nije prouzročena njihovom krivnjom ili koju nije bilo moguće predvidjeti;
  • ukloniti odredbe kojima se potrošačima nameće obveza provjere samih informacija (kao što je izjava da PayPal ne može jamčiti točnost informacija);
  • osigurati da potrošači razumiju da se u slučaju spora mogu pozvati na zakone države u kojoj imaju boravište;
  • ukloniti pojmove koje potrošači ne mogu razumjeti bez dodatnih objašnjenja ili bez provjere, kao na primjer „tržišna kakvoća“.

Korisnici će dobiti informacije o promjenama putem ažurirane politike poslovanja 21. veljače 2024., koja će službeno stupiti na snagu 28. svibnja 2024.

Sljedeći koraci

Mreža za suradnju u zaštiti potrošača aktivno će pratiti kako PayPal provodi obveze u svojim odredbama i uvjetima i, prema potrebi, osigurati usklađenost.

Popratne informacije

U skladu s pravilima EU-a, standardizirani uvjeti ugovora moraju biti pravedni. Moraju biti sastavljeni na jednostavnom i razumljivom jeziku. Direktivom o nepoštenim uvjetima u potrošačkim ugovorima (93/13/EEC) potrošači se štite od nepoštenih standardiziranih ugovornih odredbi koje nameću trgovci.

Mreža za suradnju u zaštiti potrošača mreža je tijela odgovornih za provedbu zakona EU-a o zaštiti potrošača. Kako bi se riješila prekogranična pitanja, njihovo se djelovanje koordinira na razini EU-a.

Nacionalna tijela odgovorna su za provedbu zakona EU-a o zaštiti potrošača. Zahvaljujući Uredbi o suradnji u zaštiti potrošača, imaju zajednički skup instrumenata sa snažnim ovlastima za otkrivanje nepravilnosti i poduzimanje brzih i koordiniranih mjera protiv trgovaca koji ne poštuju propise. Nadalje, novom Direktivom o boljem izvršavanju i modernizaciji pravila Unije o zaštiti potrošača izmijenjeni su postojeći instrumenti propisa EU-a o zaštiti potrošača dodatnim povećanjem transparentnosti za potrošače kada kupuju na internetskim tržištima.

Suradnja se primjenjuje na propise o zaštiti potrošača koji obuhvaćaju razna područja kao što su nepoštena poslovna praksa, e-trgovina, geografsko blokiranje, paket-aranžmani za odmor, internetska prodaja i prava putnika.

Više informacija potražite na sljedećim poveznicama

Nepošteni uvjeti u potrošačkim ugovorima

Mreža za suradnju u zaštiti potrošača

Informacije o provedbenim mjerama za potrošače

Izvor: Europska komisija, 22.12.2023.