Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

Europski potrošački centri 2005.-2015.: 10 godina na usluzi europskim potrošačima

‌‌U 2015. godini obilježava se deseta godišnjica Mreže europskih potrošačkih centara (engl. ECC- Net) koji su uspostavljeni u svih 28 država članica Europske unije te Norveškoj i na Islandu a koji se sufinanciraju iz programa EU-a za potrošače.

Tijekom zadnjih 10 godina europski potrošački centri zaprimili su više od 650 000 zahtjeva za informiranje o potrošačkim pravima u Europskoj uniji – do 30 % u razdoblju od 2012. do 2014. te su za približno 300 000 potrošača pružili pomoć vezano uz njihove pritužbe o prekograničnoj kupnji – do 16 % u istom razdoblju. Više od dvije trećine spomenutih pritužbi uspjelo se riješiti sporazumno između potrošača i trgovaca.

Najavljujući izlaganje koje se održalo 2. lipnja 2015. u Europskom parlamentu u Bruxellesu a koje je posvećeno postignućima ECC-Neta, povjerenica Jourová izjavila je sljedeće: „Potrošačka je politika visoko na Komisijinom dnevnom redu s obzirom na njen važan doprinos prioritetnim projektima Junckerove Komisije. Snažna i koherentna potrošačka politika ključna je za ubiranje plodova jedinstvenog digitalnog tržišta kako za potrošače tako i za poslovanje. S porastom potrošača koji kupuju putem interneta, uloga ECC-ova u rješavanju  prekograničnih sporova postaje važnija nego ikad u pogledu savjetovanja potrošača te osiguravanjem poštivanja njihovih prava s ciljem potpunog povjerenja u digitalno gospodarstvo”.

ECC-Net promiče razumijevanje prava potrošača u EU-u te pomaže u rješavanju pritužbi koje se odnose na kupnju u jednoj od država iz Mreže tijekom putovanja ili kupnje na internetu. U proteklom desetljeću koje je obilježio stabilan razvoja turizma unutar EU-a i e-trgovine, ECC-Net je postao ključna pomoć potrošačima i trgovcima kako bi na najbolji način iskoristili prednosti jedinstvenog tržišta; 2014. godine zabilježeno je više od 3.5 milijuna posjeta na njihovim internetskim stranicama.

Više od dvije trećine pritužbi koje trenutno zaprima ECC-Net odnosi se na prekograničnu e-trgovinu, što odražava zainteresiranost potrošača u dobro funkcioniranje jedinstvenog digitalnog tržišta. Procjenjuje se da bi potrošači mogli uštedjeti ogromne količine novca – oko 12 milijardi eura godišnje – koristeći puni asortiman robe i usluga dostupnih na internetu u EU-u. ECC-Net je stoga važan element za promicanje i informiranje o napretku Strategije jedinstvenog digitalnog tržišta EU-a koju je upravo usvojila Europska komisija a koja obuhvaća internetsku maloprodaju.

Europski potrošački centar Hrvatska započeo je s radom 1. srpnja 2013. godine, ulaskom Hrvatske u Europsku uniju te je smješten sklopu Ministarstva gospodarstva, kao tijela nadležnog za politiku zaštite potrošača.

Izvor: Europski potrošački centar Hrvatska, 03.06.2015.