Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

Potrebno djelovati na prekograničnoj dostavi paketa radi poticanja kupnje putem interneta

‌U danas objavljenoj studiji iznosi se da nacionalni poštanski operateri naplaćuju gotovo pet puta veće cijene za prekograničnu dostavu paketa u odnosu na dostavu u tuzemstvu. Rezultati javnog savjetovanja Komisije o dostavi paketa, također objavljeni danas, potvrđuju da potrošače i maloprodajne trgovce još uvijek odvraćaju visoki troškovi prekogranične dostave i problemi s internetskim narudžbama koje obuhvaćaju dostavu paketa iz jedne države članice u drugu. Potrošači u EU-u mogli bi godišnje uštedjeti 11 milijardi eura kada bi mogli birati svu dostupnu robu i usluge pri kupnji putem interneta. Trenutačno 44 posto potrošača kupuje putem interneta u vlastitoj zemlji, no samo ih 15 posto naručuje putem interneta iz drugih država članica EU-a. Kao što je navedeno u strategiji jedinstvenog digitalnog tržišta, Komisija namjerava prekograničnu dostavu paketa učiniti pristupačnijom te će u proljeće 2016. pokrenuti mjere usmjerene na poboljšanje transparentnosti cijena i regulatornog nadzora nad prekograničnim tržištem paketa.

Dodatne informacije dostupne su na ovdje.

Izvor: Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, 22.12.2015.