Skočite na glavni sadržaj
Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

Putnička prava: Bezbrižno putujte po EU-u

07.08.2018.

‌Došlo je ljeto, vrijeme kada brojni Europljani putuju u toplije krajeve. No, što ako nešto s letom ili vlakom ne krene po planu? Upoznajte se sa svojim pravima.

Pravila EU-a su uvedena kako bi osigurala harmoniziranu zaštitu za putnike, bilo da se radi o prijevozu zrakoplovom, vlakom, autobusom ili brodom. Stoga, u slučaju otkazanog putovanja, prijevoznici moraju putnicima omogućiti obrok, smještaj, povrat novca ili kompenzaciju, s tim da putnici s poteškoćama u kretanju imaju pravu na posebnu brigu. Također, prijevoznici više ne mogu naplaćivati skuplje karte na osnovu nacionalnosti ili mjesta prodaje karata.


Zračni prijevoz

Kako bi se zaštitili putnici u slučaju odgode i otkazivanja leta ili izgubljene prtljage - tu su prava putnika u zračnom prijevozu.

Zastupnici su prije nekoliko godina uveli pravila za zrakoplovne tvrtke prema kojima su istu dužni, u slučaju otkazivanja leta putnicima omogućiti pomoć, hranu i pristup telefonu, smještaj i odštetu. Najveća je odšteta za kašnjenje letova dužih od 3500 km: 600 eura. „Izvanredne okolnosti“ u kojima se ograničava pravo na kompenzaciju ograničene su samo na okolnosti koje su izvan kontrole zrakoplovnih kompanija, kao što je, primjerice, loše vrijeme ili politička nestabilnost.





Dodatne informacije pronađite na stranicama Europskog parlamenta i portalu Vaša Europa.

Upoznajte se sa svojim pravima i uživajte bezbrižno u ljetnim praznicima.

Izvor: Europski parlament, 07.08.2018.