Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

Više transparentnosti: nakon djelovanja EU-a, Booking.com i Expedia usklađuju svoju praksu s pravom EU-a o zaštiti potrošača

Pozadina

Koordinirana akcija za unapređenje transparentnosti za potrošače koji koriste Booking.com započela je početkom 2019. godine, a predvodila ju je nizozemska Uprava za potrošače i tržišta. U prosincu 2019. je mađarsko tijelo za zaštitu tržišnog natjecanja u suradnji s nizozemskom Upravom za potrošače i tržišta započelo dijalog s Expedia grupom. Ove su dvije internetske platforme za putovanja napravile brojne promjene na svojim internetskim stranicama i mobilnim aplikacijama, što su provjerila nacionalna tijela za zaštitu potrošača. Promjene su primjenjive na Booking.com i na Expedia grupu - Expedia, ebookers i hotels.com. Internetska platforma za putovanja Airbnb još je u srpnju 2019. uskladila svoje poslovanje s pravom EU-a o zaštiti potrošača. Temeljni pravni okvir za navedeno je Uredba o suradnji u zaštiti potrošača koja povezuje nacionalna tijela za zaštitu potrošača u paneuropsku mrežu provedbe. Na toj osnovi nacionalno tijelo u jednoj državi EU-a može zatražiti pomoć drugih tijela u drugim državama EU-a kako bi se zaustavilo prekogranično kršenje prava EU-a o zaštiti potrošača. Suradnja se može pokrenuti radi provedbe prava EU-a o zaštiti potrošača, poput Direktive o nepoštenoj poslovnoj praksi, Direktive o pravima potrošača ili Direktive o nepoštenim uvjetima u potrošačkim ugovorima.

Prethodna objava - http://ecc-croatia.hr/vijesti/96/bookingcom-se-obvezao-na-uskladivanje-praksi-za-predstavljanje-ponuda-i-cijena-s-pravom-eu-a.


Nakon dijaloga s Europskom komisijom i EU tijelima nadležnim za područje zaštite potrošača, Booking.com i Expedia su poboljšali način predstavljanja svojih ponuda smještaja, usklađujući ga s pravom EU-a o zaštiti potrošača. Navedene se promjene odnose na pružanje informacija o promotivnim ponudama i popustima, kao i na tehnike utjecanja na odabir.

Potrošači bi sada trebali biti u mogućnosti izvršavati informirane usporedbe u skladu sa zahtjevima prava EU-a o zaštiti potrošača.

Sporazum između Europske komisije i navedene dvije tvrtke dio je trajnog procesa tijekom kojeg Europska komisija kontinuirano radi na zaštiti potrošača.

Didier Reynders, povjerenik za pravosuđe, izjavio je: „Želio bih zahvaliti dvjema tvrtkama na njihovoj suradnji. S obzirom na nova ograničenja putovanja, potičem sve internetske platforme za putovanja da slijede ovaj primjer i osiguraju da europski potrošači mogu imati povjerenje u ponude smještaja i da lako mogu pronaći informacije o proceduri otkazivanja.“

Booking.com i Expedia grupa sada preciznije prikazuju:

  • koje se ponude promoviraju;
  • kako su plaćanja primljena od pružatelja usluga smještaja utjecala na njihovo rangiranje;
  • koliko bi ljudi željelo rezervirati isti hotel za iste datume i koliko je soba preostalo na internetskoj stranici;
  • ukupnu cijenu koju će potrošač platiti za smještaj, uključujući obvezne naknade;
  • usporedbe cijena kako bi se osiguralo da se samo istinski popusti oglašavaju;
  • informaciju da li je domaćin pravna ili fizička osoba.

Tijekom razgovora s tvrtkama, Europska komisija je naglasila potrebu da se osigura precizan i jednostavan pristup proceduri otkazivanja kao dio odgovora na ograničenja putovanja uzrokovana COVID-19 pandemijom.


Sljedeći koraci

Nacionalna tijela za zaštitu potrošača sada će poduzeti daljnje korake kako bi se isto postupanje primjenjivalo u cijeloj industriji. Uspostavit će se veza s europskim trgovinskim udruženjima, internetskim putničkim agentima i pružateljima hotelskog smještaja očekujući od njih da se pridržavaju istih načela i obveza kao Airbnb, Booking.com i Expedia grupa.

Više informacija dostupno je na stranicama Europske komisije - https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_20_2444 (na engleskom, njemačkom i francuskom jeziku).


Izvor: Europska komisija, 23. veljače 2021.