Skočite na glavni sadržaj
Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

Svjetski dan prava potrošača - 15.03.

15.03.2021.

‌Potrošači, jeste li znali da na današnji dan, 15.03., obilježavamo Svjetski dan prava potrošača - https://www.szp.hr/aktualno/svjetski-dan-prava-potrosaca-15-03/927?

Tim se povodom podsjetite kome se sve možete obratiti za savjete i pomoć u ostvarivanju vaših potrošačkih prava:

  • Trebate savjet ili pomoć putem telefona - Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja zaprima upite potrošača putem besplatnog telefona za potrošače 0800/414-414 ponedjeljkom, srijedom i petkom od 10 do 14 sati.
  • Želite postaviti upit o potrošačkim pravima ili podnijeti prigovor - putem Centralnog informacijskog sustava za zaštitu potrošača (CISZP) možete podnijeti upite te podnijeti zahtjev za inspekcijski nadzor vezan isključivo uz prava potrošača.
  • Imate pitanja ili poteškoća prilikom prekograničnih kupnji i putovanja na području EU-a, Islanda, Norveške i Ujedinjene Kraljevine - možete se obratiti Europskom potrošačkom centru Hrvatska.
  • Pregled svih potrošačkih tema i aktualnosti na jednom mjestu možete potražiti na središnjem portalu za potrošače - Sve za potrošače.


Povodom obilježavanja Svjetskog dana prava potrošača, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja je izdalo e-letak "Oprezno s online kupovinom!" s ciljem educiranja školaraca o njihovim pravima kao potrošača. Iako je svima pristupačna, online kupovina sa sobom nosi i rizike. Iskoristite ove savjete kako biste se educirali i postali odgovorni potrošači - https://www.szp.hr/UserDocsImages/dokumenti/publikacije/Oprezno%20s%20online%20kupovinom.pdf.


Kada kupujete ili putujete na području EU-a, Norveške, Islanda ili Ujedinjene Kraljevine u ostvarivanju vaših potrošačkih prava vam pomaže i Europski potrošački centar Hrvatska - koji je dio mreže Europskih potrošačkih centara te vam daje savjete i u suradnji s drugim Europskim potrošačkim centrima pomaže u rješavanju vaših prekograničnih pritužbi i sporova s trgovcima.

Europski potrošački centri su vam na raspolaganju prilikom prekograničnih kupnji i putovanja sa svojim besplatnim pravnim savjetima i pružaju vam pomoć kada:

  • vam kasni let ili je otkazan ili se pak izgubi vaša prtljaga
  • kupujete putem interneta, ali proizvod nikako da stigne
  • vam internetski trgovac onemogući kupnju ili vam zaračuna višu cijenu samo zbog vašeg mjesta prebivališta ili nacionalnosti.


Povodom obilježavanja Svjetskog dana prava potrošača Europski potrošački centar Hrvatska ovaj tjedan na Facebook profilu donosi iskustva potrošača iz drugih država EU-a. Pratite ih redovito i upoznajte vaša EU potrošačka prava - https://www.facebook.com/ecc.hrvatska/!

Izvor: Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja i Europski potrošački centar Hrvatska, 15.03.2021.