Skočite na glavni sadržaj
Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

Dajte svoj doprinos raspravi o pravilima EU-a o audiovizualnim medijima

07.07.2015.

‌Što možemo učiniti da bismo poboljšali postojeća pravila EU-a o uslugama emitiranja i audiovizualnim medijskim uslugama u digitalnom dobu? Kako najbolje zaštititi djecu i druge gledatelje, podržati kreativni rad u Europi, potaknuti našu bogatu kulturnu raznolikost, promicati pristup informacijama te regulirati oglašavanje u audiovizualnom internetskom svijetu? Europska komisija gledateljima i dionicima (sudionicima na tržištu, javnim organizacijama, potrošačkim organizacijama) postavlja ta i druga pitanja u okviru javnog savjetovanja koje je pokrenuto danas i kojemu je cilj 2016. predložiti reviziju Direktive o audiovizualnim medijskim uslugama. Ta je Direktiva donesena 2010., a sadrži pravila o pitanjima kao što su uloge i odgovornosti svih sudionika na tržištu, promidžba europskih djela, oglašavanje i zaštita maloljetnika. Komisija će proučiti potrebu za izmjenama postojećeg sustava. Razmotrit će i potrebu za proširenjem postojećeg djelokruga kako bi obuhvaćao nove usluge i sudionike koji nisu pokriveni definicijom "audiovizualnih medijskih usluga" navedenom u Direktivi. Audiovizualni sektor ima izravan utjecaj na ljude i poduzeća. Nalazi se u središtu europskog kreativnog i digitalnog gospodarstva. Savjetovanje je otvoreno do 30. rujna, a dio je Komisijine strategije jedinstvenog digitalnog tržišta, koju su u svibnju pokrenuli potpredsjednik Ansip, zadužen za digitalno jedinstveno tržište, te povjerenik Oettinger, zadužen za digitalno gospodarstvo i društvo. Njime se istodobno donosi i ocjena u okviru Programa za prikladnost i učinkovitost propisa (REFIT), kojim se želi poboljšati kvaliteta zakonodavstva te zajamčiti njegova suvremenost i primjerenost svrsi. Program REFIT dio je Komisijina novog Okvira za bolju regulativu.

Izvor: Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, 06.07.2015.