Skočite na glavni sadržaj
Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

Uspostava jedinstvenog digitalnog tržišta: Komisija želi Europljanima omogućiti nova prava prilikom putovanja i kupnje na internetu, a poduzećima olakšati prekogranični rast

10.12.2015.

‌U skladu sa svojom strategijom jedinstvenog digitalnog tržišta Komisija je danas predstavila prijedlog o tome da se Europljanima omogući putovanje uz prijenos internetskog sadržaja te akcijski plan za modernizaciju propisa EU-a o autorskom pravu. Europljanima koji putuju unutar EU-a trenutačno se mogu uskratiti internetske usluge gledanja filmova i sportskih prijenosa, slušanja glazbe, čitanja e-knjiga ili igranje igara, za što su platili u svojim zemljama. Današnjim prijedlogom uredbe o prekograničnoj prenosivosti usluga internetskog sadržaja rješavaju se ta ograničenja kako bi se stanovnicima EU-a omogućilo da putuju s digitalnim sadržajem koji su kupili ili na koji su se pretplatili u svojoj zemlji (priopćenje za medije). Komisija je istodobno iznijela i plan modernizacije pravila EU-a o zaštiti autorskih prava (priopćenje za medije). Andrus Ansip, potpredsjednik nadležan za jedinstveno digitalno tržište, izjavio je: „Prije sedam mjeseci obećali smo brzu uspostavu jedinstvenog digitalnog tržišta. Danas predstavljamo prve prijedloge. Želimo osigurati prekograničnu prenosivost sadržaja. Osobe koje zakonito kupuju sadržaj – filmove, knjige, nogometne utakmice i televizijske serije – moraju ih moći nositi sa sobom kamo god se kreću po Europi. To je prava promjena, slična onome što smo poduzeli za ukidanje naplate roaminga. Danas predstavljamo i svoju viziju modernog okvira EU-a u području autorskog prava te korake za njegovo postizanje. Cilj nam je proširiti internetski pristup kulturnim sadržajima i poduprijeti stvaratelje sadržaja. Želimo ojačati europsko istraživanje i razvoj zahvaljujući tehnologijama poput dubinske analize teksta i podataka. Jedinstveno digitalno tržište nacrt je za Europu u digitalnoj eri, što od danas pretvaramo u stvarnost.Günther H. Oettinger, povjerenik za digitalno gospodarstvo i društvo, izjavio je: „Predložena uredba prvi je korak ambiciozne reforme. Računam na suzakonodavce kako bi se osiguralo da prenosivost postane stvarnost za europske potrošače do 2017., što će im omogućiti da u svojim omiljenim sadržajima mogu uživati i tijekom putovanja diljem EU-a bez straha od naknada za roaming, koje će se ukinuti do sredine 2017. Akcijskim planom utvrđene su smjernice daljnje reforme na proljeće sljedeće godine: želimo oblikovati područje autorskog prava koje je poticajno i pravedno, koje nagrađuje ulaganje u kreativnost i koje Europljanima olakšava zakonit pristup sadržajima i njegovu zakonitu uporabu. Věra Jourová, povjerenica za pravosuđe, potrošače i ravnopravnost spolova, izjavila je: „Zahvaljujući današnjim prijedlozima potrošači će s više povjerenja kupovati proizvode i usluge iz drugih zemalja, a poduzeća, osobito MSP-ovi, jednostavnije će ih prodavati u cijeloj Europi. S pojavom interneta nestale su tehničke prepreke jedinstvenom digitalnom tržištu, a prijedlozima o digitalnim ugovorima želimo ukloniti i pravne prepreke. Potrošači i poduzeća moraju moći jednostavno i pouzdano kupovati i prodavati putem interneta ma gdje se u EU-u nalazili.

Konferencija za medije može se pogledati na servisu EbS.

Izvor: Predstavništvo Europske komisije u Hrvatskoj, 09.12.2015.