Skočite na glavni sadržaj
Centar unutarnjeg tržišta EU - Logo

Registar „Ne zovi“ pušten u rad 31.01.2017.

01.02.2017.

‌Registar 'Ne zovi' nadopunjuje lepezu mogućnosti koju Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta osigurava za potrošače koji, u slučaju Registra 'Ne zovi', jednostavno ne žele obavljati svoje trgovačke transakcije putem telefona. Smisao je Registra da ljudi koji ne žele da ih se preko telefona uznemirava trgovačkim ponudama, mogu registrirati svoj broj u bazi koju vodi HAKOM i na taj način osigurati da u svom domu imaju privatnost.

Cilj Registra je prvenstveno zaštita ranjivih kategorija potrošača, kao i zaštita potrošača koji ne žele primati pozive od strane trgovaca koji svoje proizvode nude putem telefona ili SMS poruka. Slijedom navedenog, u Republici Hrvatskoj ustrojen je Registar „Ne zovi“ temeljem Pravilnika o Registru „Ne zovi“ („Narodne novine“, br.47/16), koji je donesen u svibnju 2016. godine.

Kako bi otklonili neželjene pozive, potrošači koji ne žele primati takve pozive ili poruke, mogu u Registru „Ne zovi“upisati svoj broj telefona. Prije nego što kontaktiraju potrošača telefonom ili porukom, trgovci moraju provjeriti je li potrošač upisan u Registar, odnosno želi li primati njihove promidžbene obavijesti.

Registar „Ne zovi“ je javan. Upis/ispis podataka u Registar „Ne zovi“ obavlja operator koji s korisnikom telefonskog broja ima sklopljen pretplatnički ugovor ili se s istim nalazi u korisničkom odnosu, bez naknade, na temelju pisanog zahtjeva korisnika telefonskog broja upućenog operatoru putem posebnog obrasca i to osobno, pisanim putem ili putem elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja. Primjena Registra od strane trgovaca koji koriste izravan marketing je vrlo jednostavna, na način da se upiše broj telefona potrošača i trgovac dobije obavijest DA ili NE, u smislu je li broj upisan u Registar.

Izvor: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, 31.01.2017.